Powody, dla których marketing apartamentów na wynajem nie działa, cz. 3

Powody, dla których marketing apartamentów na wynajem nie działa, cz. 3

3 września, 2021 0 przez BatogoSpot

Przed przeczytaniem artykułu zapoznaj się z pierwszą i drugą częścią artykułu

Wybierasz się na wycieczkę? Poszukujesz mieszkania na wynajem? Sprawdź apartamenty na wynajem we Wrocławiu Batogospot!

Ludzie nie mogą znaleźć Twojej witryny

Pozyskiwanie klientów wiąże się także z pozycjonowaniem Twojej strony internetowej.

Wspomnieliśmy o znaczeniu optymalizacji witryny pod kątem konwersji, ale musisz także zoptymalizować ją pod kątem wyszukiwarek. Dziewięćdziesiąt trzy procent doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarek. Książki telefoniczne i papierowe przewodniki po mieszkaniach to stare wiadomości. Gdy ludzie szukają produktów lub usług, w tym mieszkań, zwracają się do Google.

Aby skorzystać z tego ruchu, musisz:

  • Zidentyfikuj trafne słowa kluczowe, których używa docelowy najemca.
  • Utwórz treści kierowane na te słowa kluczowe.
  • Upewnij się, że Twoja witryna może być poprawnie zindeksowana przez wyszukiwarki.
  • Poproś inne witryny o linki do Ciebie

Twoim celem powinno być znalezienie się w pierwszej piątce wyników wyszukiwania, ponieważ uzyskują one 67% wszystkich kliknięć . Pozycja na drugiej stronie jest prawie taka sama, jak jej brak, ponieważ 75% internautów nie przewija poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania.

Zapoznaj się z naszymi siedmioma kluczowymi zasadami SEO, które każdy sprzedawca mieszkań powinien znać, aby uzyskać bardziej szczegółowe wskazówki dotyczące optymalizacji witryny. Jesteśmy również po to, aby pomóc Ci w pozycjonowaniu Twojego apartamentu na wynajem.

Masz negatywne recenzje

Oto często pomijana porażka, która może całkowicie zrujnować Twoje wysiłki marketingowe, posiadając apartamenty na wynajem. Bez względu na to, jak piękna jest Twoja witryna lub ile wydajesz na płatną reklamę, bardzo trudno jest przezwyciężyć złe recenzje.

Według ankiety przeprowadzonej przez Bright Local 91% konsumentów czyta recenzje online, aby określić, czy firma jest dobra, czy zła. Co zobaczą poszukiwacze mieszkań, gdy będą przeglądać recenzje Twojej nieruchomości?

Wbrew pozorom niekoniecznie potrzebujesz pięciogwiazdkowych recenzji, aby ludzie mogli zaufać Twojej firmie. Osiemdziesiąt siedem procent osób twierdzi, że firma potrzebuje oceny 3-5 gwiazdek, aby rozważyć ich użycie. Oznacza to, że dopóki Twoje recenzje nie są poniżej średniej (trzy gwiazdki), nie wypadasz całkowicie z gry.

Wreszcie, najbardziej wpływowe recenzje dla konsumentów to najnowsze. Siedemdziesiąt trzy procent konsumentów uważa recenzje starsze niż trzy miesiące za nieistotne.

Skorzystaj z tych wskazówek, aby uzyskać stały strumień pozytywnych recenzji, szczególnie jeśli Twoja firma ma negatywne recenzje sprzed lat:

  • Poproś lokatorów o pozostawienie recenzji w ciągu 30 dni od wprowadzenia się. W ten sposób nie zapomną, a doświadczenie będzie świeże w ich pamięci.
  • Rób wszystko w granicach rozsądku, aby zadowolić swoich najemców. Wystarczy jeden zły incydent, aby uzyskać jednogwiazdkową recenzję.
  • Zachęć najemców do zrecenzowania Cię w Google, ponieważ 63% osób szuka opinii w wyszukiwarkach. 
  • Wysyłaj przypomnienia o pozostawieniu recenzji online dla długoletnich najemców. Ponieważ przebywają w Twojej społeczności przez jakiś czas, prawdopodobnie podoba im się ich sytuacja życiowa i chętnie wystawią Ci pozytywną opinię.

Wreszcie, ale zdecydowanie nie mniej ważne, nie kupuj fałszywych recenzji. Jest to nie tylko nieuczciwe, ale także źle wygląda na Twoją firmę, jeśli zostaniesz przyłapany.

Twoi konkurenci Cię przewyższają

Przemysł wielorodzinny jest konkurencyjny, szczególnie w większych miastach. Czasami problem nie polega na tym, że marketing Twojego mieszkania jest zły, tylko na tym, że konkurenci robią coś lepszego. Na szczęście jest to dość prosta poprawka.

Zacznij od przeprowadzenia badań konkurencyjnych . Możesz użyć narzędzia takiego jak SEMrush lub Ahrefs, aby zajrzeć za kulisy tego, co robią Twoi konkurenci. Będziesz mógł zobaczyć, na jakie słowa kluczowe są kierowane w sposób organiczny i za pośrednictwem płatnych reklam. Poszukaj luk między tym, na co kierują, a tym, na co kierujesz, a następnie sprawdź, czy możesz wypełnić tę przestrzeń.

Możesz także dokonać oględzin ich strony internetowej. Zwróć uwagę na ich wiadomości, posty na blogach, projekty, konta w mediach społecznościowych i wszelkie inne kanały, z których korzystają, aby sprzedawać swoje mieszkania.

Słowo ostrzeżenia. Nie chcesz bezpośrednio kopiować tego, co robią. Twoim celem jest zorientowanie się, co działa i znalezienie sposobów na włączenie do własnej strategii.